Artykuły

Jak zamknąć rachunek w PEKAO SA?

Otwarcie rachunku bankowego zwykle nie zajmuje więcej niż kilka minut. Można zrobić to online, albo udać się do wybranej placówki osobiście. W formularzach wypełniamy dane osobowe, adresowe i czasami wskazujemy źródło dochodów i określamy kwotę wpływów miesięcznych na rachunek. Jednak zamknięcie konta osobistego nie jest juz takie łatwe. Wymaga naszej wizyty w banku Jeśli znajdziemy bardziej atrakcyjny produkt w innym banku, niż dotychczas, to nie można zapominać o rezygnacji z usług bankowych w obecnym formalnie. W przeciwnym wypadku nawet rachunek bez obrotów będzie generował koszty, które obciążają posiadacza. Okres wypowiedzenia zwykle trwa miesiąc. Po upływie tego czasu, jeśli konto nie będzie wykazywało ujemnego salda konto zostanie zamknięte. Jak wygląda procedura likwidacji konta w banku PEKAO SA?

Najłatwiej jest udać się do placówki banku (w tym miejscu znajdziesz adresy placówek Pekao SA) i złożyć pisemne wypowiedzenie umowy rachunku. W siedzibie banku doradca pokieruje naszymi działaniami, by proces przebiegał sprawnie i nie doszło do żadnych nieprawidłowości. Konieczne będzie uregulowanie opłat wymaganych przez bank, a dotyczących np. prowadzenia rachunku. Wymagany jest zwrot wszelkich udostępnionych kart – bankomatowych, kredytowych itd. W PEKAO SA od opłaty za okres wypowiedzenia zwolnienia posiadacze ROR w okresie przekraczającym 3 ostatnie miesiące. Inaczej opłata, zgodnie z tabelą opłat i prowizji, może wynieść 35 zł.

Do zamknięcia rachunku wymagane są dokumenty. Przede wszystkim dowód osobisty dla potwierdzenia naszej tożsamości, karty płatnicze i wniosek formalny banku PEKAO SA dotyczący zamknięcia rachunku bankowego. Na wypadek, gdyby rachunek nie został na czas zamknięty (po upływie wyznaczonego terminu warto to sprawdzić) można prosić o potwierdzenie złożenia dyspozycji. Inaczej trudno nam będzie udowodnić termin złożenia wniosku, choć zwykle sytuacje takie się nie zdarzają zbyt często.

W ramach przeniesienia rachunku osobistego do innego banku można spotkać się z oferta, w której nowy bank dopełni za klienta wszelkich formalności po ustanowieniu pełnomocnictwa. Takie rozwiązanie jest wygodne gwarantuje, że wszystkie informacje, działania będą przeprowadzone w sposób profesjonalny, bez zbędnej zwłoki i w trosce dobro nowego klienta. Może to być idealne wyjście dla osób, które nie mają wolnego czasu czy też nie do końca znają się na przepisach i funkcjonowaniu banków.